۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۱۳۶۰۲

یکی از راه های تحقق شعار سال جدید در گفتمان سازی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت:ائمه جمعه بایدبا همه توان وارد میدان عمل شوند و نقش مهمی را تحقق شعار سال جدید در تحقق شعار سال جدید ایفا کنند.
یکی از راه های تحقق شعار سال جدید در گفتمان سازی است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، در نخستین نشست ماهانه ائمه جمعه استان در سال جدید باتسلیت ایام فاطمیه و همچنین تبریک سال جدید، از عملکرد مردم استان در این ایام و حضور پرشور در مراسم های عزاداری ویژه فاطمیه تقدیر کرد.

وی افزود: به یقین فاطمیه نیز هر سال باشکوه تر از سال گذشته برگزار می شود و می رود که جایگاه نخست مراسمات عزای اهل بیت را به خود بگیرد چرا که هر آن چه در تاریخ اسلام از فجایع به وجود آمد، از مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیهاآغاز شد.

امام جمعه شهرکرد با بیان این که فاطمیه جایگاه خود را در مراسم های اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام پیدا کرده است، گفت: خوشبختانه امسال نوروزی فاطمی داشتیم که جا دارد از همراهی خوب مردم که عصمت و طهارت علیهم السلام نشان دادند وقتی فضایی فراهم شود، به خوبی پذیرا هستند، تشکر کنم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این که برنامه و رویکرد نظام در سال جدید با نامگذاری رهبر معظم انقلاب به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» تبیین و مشخص شده است، خاطرنشان کرد: یکی از راه های تحقق شعار سال جدید در گفتمان سازی است که باید فراوان صورت گیرد و در این میان، ائمه جمعه نقشی بی بدیل دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در اوخر روزهای سال قبل اشاره کرد و گفت: یکی از نیازهای مهم اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی است که راز تحقق این مسئله در گفتمان سازی است؛ آن قدر باید گفتمان سازی در این مسیر صورت گیرد و به تبیین آن پرداخته شود تا به یک مطالبه و فرهنگ عمومی تبدیل شود که در این میان، ائمه جمعه نقش مهمی را ایفا می کنند و باید با همه توان وارد میدان عمل شوند.

وی با اشاره به این که بسیاری از دولتمردان راز تحقق اقتصاد مقاومتی را در شعار و ارائه گزارش می بینند، بیان کرد: متأسفانه یکی از مشکلات مهم کشور در بحث اقتصاد مقاومتی این است که گزارش بسیار داده می شود اما کار زیربنایی اقتصادی در کشور صورت نمی گیرد و این یک معضل است و از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب نیز محسوب می شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان این که ائمه جمعه باید سرگرم گزارش ها و شعارها نشوند، اظهار کرد: به یقین اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد مگر این که همه توان کشور درراستای تولید داخلی صورت گیرد که لازمه تحقق آن نیز مدیریت جهادی و عزم ملی است.

وی با اشاره به مشکلات فراروی استان، توجه دولتمردان به امور سطحی را یکی از مشکلات مهم استان بیان کرد و گفت: بیایید به چاله پر کردن های استان اکتفا نکنیم، این که اعتباری برای جایی گذاشته می شود، خوب است اما اگر گام های بلندی برای استان برداشته نشود، استان به جایگاه واقعی خود نخواهد رسید و این موضوعی است که باید در نمازهای جمعه استان مورد مطالبه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که ائمه جمعه باید از دولتمردان اقتصاد و فرهنگ مورد مطالبه رهبری را بخواهند، خاطرنشان کرد: مطالبه کنید تا انقلاب بیمه و به جامعه معنویت بخشیده شود و فکر و اعتقاد مردم رشد یابد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که ائمه جمعه باید با همه مسؤولان و دولتمردان تعامل داشته باشند، تصریح کرد: مواظب باشیم که در راه تعامل با دولتمردان از جایگاه امامت جمعه خرج نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به مذاکرات ژنو، خاطرنشان کرد: امیدواریم که گزارش های رسیده از این مذاکرات درست نباشد که اگر درست باشد، دست و پای نظام به طور کامل بسته شده است و عزت و اقتدار انقلاب مخدوش گشته است.

وی با تأکید بر این که مسؤلان بدانند که همه کارهای آن ها رصد می شود، افزود: بکوشیم که مردم را دغدغه‏مند نگه داریم و بصیرت را به جامعه تزریق کنیم که در این صورت، دشمن راه به جایی نخواهد برد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که همه انتقادها به مذاکرات ژنو، یک دغدغه است که بیان می شود و حرف نهایی نیست، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بالای جوانان مسجدی باید در دستور کار ائمه جمعه استان قرار گیرد؛ چرا که هر چه قدر به آن ها بها داده شود به همان میزان انقلاب بیمه خواهد شد.

در ادامه نیز قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که فرهنگ زیر بنای همه امور کشور است، تصریح کرد: امیدواریم که با همدلی و اتحاد، تحولی بزرگی در فرهنگ و اقتصاد استان به وجود آوریم که این نیازمند همکاری همگانی است.

وی همچنین با اشاره به بهبود وضعیت اشتغال و راه سازی در اولویت برنامه های سال جدید قرار دارد، گفت: امیدواریم که با همکاری ائمه جمعه گام بزرگی در راستای تحقق اقتصاد و فرهنگ استان برداریم.

انتهای پیام /خ ز/
مرجع : بسیج نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۶:۲۶

16 Jan 2020